сряда, 13 май 2015 г.

Техники на каране, част 5: Позиция на тялото и завиване


Повечето новаци правят грешката да завиват и едновременно с това да променят своята позиция на тялото. Това смущава окачването и разстройва мотора. Правилната техника е следната:

- Подгответе позицията на вашето тяло преди самото завиване. Обикновено точно преди (или едновременно с това) да затворите газта и да използвате спирачката;
- Стабилизирайте се за спирането и заемете точната позиция за завоя. Използвайте вътрешната част на бедрото за да се задържите за резервоара на мотора;
- Завийте;

Това упражнение е най-трудно при къси завои тип S, където е необходимо бързо да се преместим от едната страна на другата. Грешката е, че се местим и завиваме едновременно. По принцип, няма един начин да обърнем бързо мотора за срещуположен завой, като в същото време мотора остане супер спокоен, но трябва да се опитаме да планираме завиването отдалеч и нашите действия върху мотора, така че да го разстроим минимално. Местенето на тялото трябва да става, когато не завиваме и когато мотора е максимално прав. 

Друга грешка е, че при преминаване на тялото от едната на другата страна, се ползва мотокрос стил с местене на мотора под тялото. Това разстройва допълнително окачването. Тялото трябва да се мести СЪС мотора, а не да мести мотора.

Трябва ли да стискате кормилото?

Кормилото на мотора трябва да е максимално отпуснато. Затягането на хвата на кормилото води до уморяване на ръцете (арм пъмп) и до повишаване на шанса от влизане на мотора в резонанс. Използвайте вашите крака за да се държите върху мотора, така че да освободите ръцете.

Ако вашата стойка е правилна, то вие би трябвало свободно да можете да движите лактите си в завоя. В случай че не можете, това означава, че държите кормилото твърде стегнато. Външният на завоя лакът, трябва да „почива“ върху резервоара. В завоя ръцете се ползват за завиване, а не за заключване върху мотора. Вие би трябвало да можете да се задържите върху мотора без помощта на ръцете. Направете тренировки „на сухо“. Можете да си помогнете с т.нар. стомп грип, който се слага на резервоара и не позволява да се хлъзгате.

Бързи завои: в бързите завои правилната стойка изисква да сте снишени максимално, а коляното да е прибрано към мотора, за разлика от бавните завои.

Разпределение на тежестта в завой

В завой опитайте да прехвърлите колкото е възможно повече тежест към външния крак. Така ще разтоварите мотора и ще разпределите тежестта върху него по-добре. Т.е. ще има по-малко тегло върху седалката, а повече тегло надолу към центъра на тежестта на мотора, което означава по-леко завиване. Не се притеснявайте, колкото и да натискате, мотора няма да се изправи.

Съвет: външният крак трябва да е закотвен между тока на ботуша, а вътрешния да е на пръсти.


Източник: Twist of the Wrist

Няма коментари:

Публикуване на коментар