събота, 27 април 2013 г.

Съветите на Кевин Шванц



Великият тексасец споделя 30 ценни съвета, които да приложим на пистата!

1. Увеличавай скоростта плавно.
2. Намери и ползвай референтни точки (маркери) за спиране и за влизане в завоя.
3. Фокусирай погледа си напред.
4. Избери предавка която ползва 60-80% от мощността на мотора при излизане от завоя.
5. Отпусни се-не бъди вдървен.
6. Нагласи позицията на тялото си  (body position) рано преди завоя, а не по време на завоя.
7. Изнеси се на комфортно разстояние от мотора в посока на завоя (правилото за 1-та бузка на задника).
8. Използвай краката си за да се движиш на мотора, не ръцете.
9. На нова писта карай бавно докато я опознаеш. Почувствай течението и научи различните апекси. Избери си маркерите.
10. Ако караш на мокро бъди супер плавен в конторлите (спирачки, газ, позиция на тялото и тн.)
11. Карай, като стъпваш с мекото на крака върху стъпенката (все едно си на токчета), не с пета/свод.
12. Пренеси тежеста от вътрешната страна на стъпенката когато влизаш в завоя.
13. Пренеси тежестта от външната страна на стъпенката когато излизаш от завоя.
14. Перфектност се постига с тренировка - разчитай на паметта на мускулите, а не на мозъка.
15. Забрави за задната спирачка.
16. Разходи се първо по пистата, ако е възможно.
17. Не влизай в завоя твърде рано, колкото по-късно, толкова по-добре.
18. Потърси неутрална газ веднага щом доближиш апекса на завоя.
19. Подай плавно но стабилно газ при изход от завоя.
20. Не се мести по мотора когато си в завой (разтройваш окачването).
21. Дистанцията, необходима за спиране ,се увеличава експоненциално със скоростта.
22. Следи поведението на мотора през сигналите които ти подава шасито: ръце, крака и задник когато спираш.
23. Пускай плавно спирачките, когато наклониш мотора в завой.
24. Спирай на етапи: първо 10% да настроиш шасито, последвнани от 75% същинско спиране и последни 15% за плавно за влизане в апекса.
25. Направи силното спиране рано, не чакай да видиш Господ :)
26. Съвет при изпреварване: пусни спирачките по-рано и влез с по-висока скорост в завоя.
27. Пускай спирачката по-бавно отколкото я стискаш.
28. Тренирай каране на колело - ще те направи по-добър.
29. Контролирай паниката, като държиш нещата под контрол през цялото време, удръж желанието да излезеш от комфортната си зона на скорост/стъпка.
30. Ако влезеш твърде силно в завоя, не се панирай, погледни там където искаш да отидеш и имай вътрешно убеждение, че можеш.
31. Недей да се мушкаш изцяло под слюдата на правите: по-високата позиция позволява по-добър поглед над маркерите за спиране и влизане в завой
32. Ако паднеш се опитай да увеличиш съпротивлението като потърсиш максимална площ, по-този начин ще минимизираш възможността от преобръщане.

Това е. Останалото е тренировка, тренировка и пак тренировка :)

8 коментара:

  1. Здравей, блога ти е много интересен и полезен. Поздравявам те за труда който си положил! Искам само да посоча единственото нещо което не ми харесва, а то е фона на страница - доста трудно се различава цвета на шрифта (черен) от фона (сив) и това доста натоварва очите и честно казано ме отказва да чета съсредоточено, а минавам на диагонално четене :)

    ОтговорИзтриване
  2. ок. ще го подменя веднага, когато намеря малко свободно време :)

    ОтговорИзтриване
  3. Много 'арен блог, 'Танасе! :D

    ОтговорИзтриване
  4. Много хубаво блогче.... keep up the good work!

    ОтговорИзтриване
  5. Полезно!
    за града или извън него се чудя колко ще по-дълъг списъка?

    ОтговорИзтриване