четвъртък, 24 март 2011 г.

HONDA CBR 600F ABS 2011 – Наследникът

През 1987 г. Хонда стартираха серия мотори, която промени 600 кубиковия клас завинаги.Легендата CBR 600F се роди.

Днес, Хонда Европа бе поставена пред предизвикателството да създаде наследник на „последния мохикан“ CBR 600 F4i. Задачата не бе лека, предвид качеството и популярността на последния мотор от серията. Още през 2003 г. 600 RR замени успешно CBR 600 F4i Sport, но за по-туристически ориентираното F4, Хонда така и не намери заместник...до днес.
С благословията на Хонда Япония, Европейското подразделение на мотоциклетния гигант стартира работа върху проекта HONDA CBR 600F ABS 2011. Целта бе да се създаде една машина, която да бъде достъпна като цена, удобна за всякакво каране и с красив външен вид.
Защо да откриват топлата вода, когато преди 4 години на пазара се появи обновената версия на Hornet, която вече се доказа като успешен модел в Европа, особено Италия, където са и заводите на Хонда. Този факт отговаря на въпроса защо открвате много прилики между Hornet и CBR 600F ABS 2011.
600 кубиковия агрегат идва директно от „голия“ си събрат, което означава, че осигурява същите динамични характеристики. А именно сравнително добри средни обороти, лесна поддръжка, прилични високи и 100 конски сили и старт на червената зона от 12 000 об/мин. Комбиниран със същата скоростна кутия, електроника и инжекцион – рецепта за добър успех.
Моторът тежи малко под 200 кг. и разполага с 19-литров резервоар.
Дотук обаче за мотоциклетистите с по-спортни амбиции, чиято цел е каране на писта и сваляне на секунди. F- ката в никакъв случай не може да се мери с пистовото си братче RR, когато се опре до скорост, динамика и управление. Що се отнася до комфорт и ежедневна употреба обаче, ето тук идва предимството на новия мотор. Със сигурност RR ще бъде няколко секунди по-бърз...но той никога не може да достави това чувство на удобство, сигурност и релакс.
F-ката е балансиран и удобен за междуградско каране мотор. Малко по-тежката предница дава отлична информация на водача при ниска скорост, което пък позволява повече увереност в управлението. Предното и задното окачване могат да се настройват за рибаунд дампинг и прелоуд, но тази опция се налага да бъде ползвана предимно когато натоварите мотора с багаж и допълнителен пътник, за всичко останало стандартните настройки са идеални. Позицията на седене е превъзходна, компромис между твърде изправената позиция при голия мотор и твърде прегърбената при суперспорт. Спирачките са прилични, както и при Хорнета, 3-бутална предна спирачка. Спойлерите Ви осигуряват защита от вятъра, като можете спокойно да карате изправен дори при скорости от порядъка на 150 км/ч.
Най-приятната „екстра“ е наличието на ABS система, която позволява на ездача да натиска уверено предната спирачка, особено в мокро време. Това е още един плюс на мотора, което го прави изключително подходящ за относително нови ездачи.
Що се отнася до външния вид. Не е трудно да забележим, че моторът следва линията на спойлерите и фара, поставена от VFR 1200. Останалото е 1:1 Хорнет 2007. Що се отнася до външния вид, той е субективно понятие, така че се очаква да има хора, които хареват новата машина на Хонда и такива, които я намират за грозна.
Проблемът на мотора? Всъщност проблемите са два. Единият е, че машината се произвежда в италиянските заводи на Хонда, чието качество определено не е на нивото на Японските заводи. Успокоението е, че двигателят е Made in Japan, което гарантира високо качество и надеждност. Вторият проблем е, че нещата са се обърнали. Преди години, когато Хонда създадоха първият Хорнет, те ползваха технология от CBR 600 F3. Сега новият F е реално Хорнет със спойлери, което е донякъде разочароващо. За сметка на това пък, цената е повече от примамвлива. Цена в Англия – 7055 паунда, спрямо 6805 паунда за Хорнет 2007 с АБС. Това определено е „добра оферта“.

Няма коментари:

Публикуване на коментар