Yamaha пуснаха новия модел FZ8/Fazer8. Както и предполагахме моторът ще замени FZ6 моделите, като XJ/Diversion ще остане 600 кубиковата ентри левъл версия. 800-кубиковият двигател е базиран на този от FZ1, рамката също идва от „големия батко”.
Всъщност аз лично разглеждам новия модел, по-скоро като даунгрейд на FZ1, отколкото като ъпгрейд на FZ6 (въпрос на гледна точка). 800-куб. двигател има по-малък цилиндър, но същия ход на буталото, което води до повече въртящ момент в целия диапазон, а не само във високите обороти (за което често се критикуват двигателите на Yamaha). Мощността на книга е 106.2 конски сили при 10 000 rpm, с 82,00 Nm въртящ момент при 8000 rpm.
Моторът идва с т.нар. „обърната предница” – взаимствано то FZ1, като не се знае дали ще има възможност за до настройване. Спирачките са Sumitomo 4-бутални апарати, използвани в много от моделите на производителя през последните 15 години. Резервоарът можеше и да е по-голям, имайки предвид туристическите претенции на модела – 17 литра.
FZ8 определено не е от най-леките мотори. Спецификациите показват 211 кг за „голата” версия и 215 кг. за „облечената”. В крак с тенденциите при туристическите мотори, Yamaha предлагат опционално ABS система, която за съжаление добавя още 5 кг. към вече тежичкия мотор.
Дизайнът следва изцяло този на FZ1, като видимо променено е гърнето. При версията със спойлери, можем да забележим лека прилика с Yamaha YZF-R1 2010 г., което показва явното следване на дизайнерска линия. Нещо, което до скоро не бе разпространено в мотоциклето-строенето, така както сред производителите на автомобили.
понеделник, 15 март 2010 г.
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар