Metzeler Sportec M5 Interact „знае” колко е наклонен мотора и по-този начин дава възможност за по-добро сцепление с настилката.
Спомняте ли си времето, когато двукомпонентната технология при мотоциклетните гуми ни се струваше върха на инженерната мисъл? Е, в света на „гумата”, походът към новото продължава с пълни сили. Новата гума на Metzeler е двукомпонента, но пет различни зони на напрежение.
Производителят твърди, че всяка зона притежава индивидуални характеристики, което позволява да се постигне най-добро сцепление при различните ъгли на наклон. На теория, разделянето на повърхността на гумата на различни зони, дава възможност за по-плавно преминаване от един компонент към друг. Според специалистите, тази технология повишава площта на гумата, която има сцепление с настилката, с до 8%. Това означава по-голям захват на гумата и съответно по-висока скорост при преминаване през завой.
Шарката на гумата също е съвсем нова и напомня гръцката буква Пи – π. Твърди се, че с новата шарка, ще бъде подобрена стабилността при мокри условия, тъй като водата ще се изхвърля по-лесно.
В заключение, производителите Metzeler, са добавили нова интересна функционалност. Всеки, който е карал мотор, знае как мотористите обичат да спрат след серия от завои и да мерят, кой е „лягал” повече в завоя и е давал повече газ. Те сравняват пресните следи от износване в края на гумата и съответно, този който е успял да „затвори” гумата е и най-добре представилия се. Та, в Sportec M5 Interact е вграден индикатор за мерене на „лягането” в завой. Става въпрос за белези по ръба на гумата, чрез които можете да определите до каква степен сте „лягали” по завоите – нещо което да разкажете на Вашите приятели мотористи, а те да слушат с интерес.
Клипче: http://www.metzelermoto.com/web/experience/special_events/sportecm5/default_video.page
Няма коментари:
Публикуване на коментар