сряда, 10 март 2010 г.

Japan Bike Supersport Comparison 2008


Претенденти:
*Kawasaki ZX6R
*Honda CBR 600RR
*Yamaha YZF R6
*Suzuki GSX-R K8

Вечната борба сред производителите на мотори в Япония, кой е най-добър? В тази статия ще погледнем какво се случва през 2008 г. и кой мотор е едни технологични гърди напред спрямо конкуренцията.

Тестът е на машините в ежедневна употреба. Дори и тези които ходят на писта, прекарват по-голямата част от времето си в каране "на пътя". Освен това има достатъчно много изписано за способностите на тези машини, управлявани от професионални мотористи, на пистата. Ето защо ние избрахме нашия #1 на база балансиран мотоциклет. Взимането на крайно решение бе трудно и изключително неединно. Всеки имаше своите предпочитания към конкретна машина. Всеки един от нас, тестващите бе човек с достатъчно опит зад гърба си, като същевременно и възрастово достатъчно улегнал.

Две, от четирите машини, практически не са променени, спрямо предходния модел, това са Honda CBR600RR (спечелил миналата година) и Kawasaki ZX-6R (който завърши втори). Нов дизайн в лицето на Suzuki GSX-R600 и Yamaha YZF-R6.

Всяка една от четирите машини е превъзходна. Когато говорим за 600 суперспорт, фейслифтингът, редизайнът на мотори в тази категория се случва приблизително на всеки 2 години, като тези промени отразяват усилията на производителите на спортни мотори в Япония, да сътворят, не просто мотори, а произведения на изкуството. Една от причините за тези усилия, е че тези мотори се състезават навсякъде по-света, в почти заводско състояние (AMA supersport например и World Supersport Championships). Ако тези мотори не са конкурентни на пътя, няма да са такива и на пистата. Въпрос на корпоративна гордост е да се даде най-доброто!

Четвърто място:

Kawasaki ZX-6R
http://www.motorcycledaily.com/092908bottom.jpg

Кавата ще бъде заменена през 2009, но и този ZX-6R е все още сериозен конкурент. Всъщност, това е моторът с най-добрите спирачки в този клас и е най-лесен за каране с висока скорост, като е почти толкова повратлив, колкото и Р6-цата...Една идея зад конкуренцията...

В категорията суперспорт, обаче, мощността играе голяма роля. Хонда и Сузуки имат повече МОЩ и то навсякъде...дори Р6-цата смачква Кавата, когато говорим за високи обороти. Отговорът при навиване на газта е плавен, като инжекциона работи почти перфектно над 4000 об. Под 4000, обаче е зле.

Дизайнът е достатъчно агресивен, като захвата на кормилото предпоставя нисък стоеж, повечето от тестващите, обаче смятат, че Кавата е по-удобна от Ямахата. Има какво да се желае още от позицията на краката, те остават твърде под ъгъл, което влиае на комфорта и на контрола върху машината.

Отосно таблото, хареса ни индикатора за предавка, бихме желали да видим и прогресивен индикатор за гориво на дисплея.

Кавазакито е добра машина (любима на един от нашите тест райдери). Лесна за употреба, задоволително комфортна и има страхотни спирачки. Проблемът е в двигателя...недостатъчно мощ спрямо конкуренцията. Затова Кавазаки ZX-6R тази година завършва на 4-то място в нашия тест.

Трето място:

Suzuki GSX-R600
http://www.motorcycledaily.com/092908middle4.jpg

Съвсем ново К8, с превъзходен двигател. Всъщност двигателят е почти толкова добър, колкото на Хонда и изглежда има повече сила от другите два мотора в теста (въпреки, че Р6 бие във високите обороти). Иннжекционът и отговорът при подаване на газ са добри като цяло, въпреки че се наблюдава мъртво петно при 5 000 об/мин.

Заводското окачване е доста меко и поддава, когато се кара до край. Разместване на прилоуд и демпинг настройките подобрява нещата донякъде, но в никакъв случай не може да се достигне поведението на Ямахата. Освен това усещането за стабилност, предавано през гумите към райдера е далеч от това на Р6 и на Кавазаки. Казано накратко, това бе моторът който се справи най-зле в теста при рязко завиване и контрол върху машината. Може би афтърмаркет окачване би решило проблемите на Гиксера.

Това с което Сузукито блести за нас, мотористите, е ергономията - т.е. удобството. Всъщност всички тестващи определиха Гиксера, като [b]най-удобната 600 цц. [/b](дори по-комфортен от Хонда). Лесно се стига до кормилото, слюдата предоставя достатъчно закрила, позицията на стъпалата може да се настрой. Единственият негатив е, че седалката има ръбати части, които дразнят при по-продължително каране.
Спирачките са много добри, единствено Кавазакито има по-добри спирачки. Усещането за мощ от мотоциклета като цяло е добро.

В крайна сметка, Гиксера би бил Номер 1 на магистралата...но това не е всичко което очакваме от този клас. Силният двигател и добрата ергономика сработват добре, но окачването и поведението на мотора имат нужда от донастройване, за да може да блесне в завоите, като другите 600 цц. в този клас.

Второ място:

Yamaha YZF-R6
http://www.motorcycledaily.com/092908middle3.jpg

Това е моторът, роден за писта. Новото Р6 е може би моторът с най-добро поведение, от всички които сме тествали някога. Някои от коментарите на тест пилотите, след като караха Ямахата бяха "Просто го помисляш и Р6 го прави."; "600-тката с най-добро поведение, която някога съм карал - сякаш предвижда какво ще направиш и го прави преди теб."; "Сменя посока за секунда, запазвайки тракеторията, която искаш!Какво повече да желаеш?"

Както и сигурно очаквате, Р6 има страхотно окачване и много добро шаси. Окачването е твърдо, но не чак толкова, че да не поема неравностите. Положението на моториста върху мотора е до голяма степен върху предната част на машината, което е малко неприято, но пък окачването и шасито си вършат работата добре и осигуряват радостта да се кара агресивно.

За сметка на горния кеф: по-малко всекидневен комфорт, включително много ниско разположено кормило. Цялото усещане е като за рейсингова машина, която не е най-добрия компаньон за по-дълго каране по магистралата и по пътя. Показателите на таблото, като цяло са четими, въпреки че един от тестовите ни райдър се оплака от оранжевото осветяване при нощно каране.

Спирачките са добри, но не и най-добрите. Определено има какво още да се желае и да се подобри. Другият проблем е двигателят. Определено това Р6 има по-добри средни от миналогодишното, но все пак му липсва мощ при ниски и средни обороти, особено като се сравни с Хондата и със Сузукито. Както и да е Р6 скача като никоя друга 600тка и определено таз' годишния модел е по-удобен за ежедневна употреба (роуд каране) от миналогодишното Р6.

Първо място:

Honda CBR600RR
http://www.motorcycledaily.com/092908middle2.jpg

Отново суперспортистчето на Хонда е наш шампион, но не и така лековато, както миналата година и не без доста спорове. Определено бяхме далеч от консенсус при взимането на решение. В крайна сметка Хонда спечели поради същите причини, благодарение на които грабна отличието ни и миналата година. Именно: двигател, ергономичност и цялостен баланс!

Миналата година казахме, че Хондата има най-добрия мотор в 600 цц. суперспорт клас. Доста сериозна похвала и летва тогава бе поставена толкова високо, че се оказа недостижима за другите байкове дори и тази година. Инжекциона е почти перфектен (изобщо има ли перфектни неща?) и разпределението на мощността е великолепно, започва от ниски и не спира до високи.

Ергономиката ни спечели отново. Много комфорт на пътя, без да си изпружен като на друг тип мотор. Най-добрите инструменти и относително меко, но не прекалено(роуд) окачване.
Това, което ни подразни е електронният демпфер, който понякога кара предницата да се държи странно. Разбрахме, обаче че Хонда са отстранили този (де)ефект при 1000-вия CBR.

Моторът има нужда от истински слипер (приплъзващ)съединител, а не този хай-тек подход на Хонда за намаляване хода на двигателя. Старият метод бе по-ефективен.

Хонда прави доста неща правилно и определено едно нещо изпъква - Двигателят. Наистина добър, макар че тази година конкуренцията от Сузуки и подобрения Р6 е сериозна заплаха и догодина нещата със сигурност ще стоят различно.

Е, в крайна сметка Honda CBR600RR успя отново да заема нашето 1-во място.

Няма коментари:

Публикуване на коментар