Honda CBR 600 F2 vs F3
През 1995 г. на пазара се появява заместника на Хонда CBR 600F2 – F3.
F3 има горе долу същата максимална скорост като F2 (реално са десетина км. отгоре по данни на производителя). Максимална скорост е около 255 км/ч. Мощността е увеличена със 7-8%, спрямо F2-ката. Това означава, че при равни условия, F3-ката дърпа F2-ката независимо на коя предавка са двата мотора и с каква скорост се движат. Естествено, в реалния свят хората не са еднакво тежки, което означава, че моторист с мотор F2, тежащ по-малко от човек върху F3 би могъл да дръпне напред…но в края на крайщата F3 винаги достига и изпреварва F2-ката на пътя.
Един негатив. Въпреки опитите на Хонда да използва по-леки материали при направата на Ф3, крайният резултат е F2 тежи с около килограм по-малко от F3. Това не е добре, имайки предивд тенденциите към намаляване, а не увеличаване на тежестта на мотора.
Карбураторите Keihin вече са по-големи 36 мм. downdraft (downdraft – идеята е, че горивото „пада” към мотора, в следствие на собственото си тегло. Диаметърът на колекторите е увеличен, ето защо е подменена и изпускателната система – вече в стил Йошимура крос-свързващи тръби, което се предполага, че подобрява мощността в средните обороти.
Спойлерите на F3 са по-къси и по-прибрани, с по-нисък коефициент на съпротивление и по-големи отвори за всмукване на въздух (дори предният калник е правен с цел да увеличи притока на въздух). Радиаторът е нов, с леко огъната форма, което спомага за намаляване на широчината на мотора. Хонда подобрява водната помпа, което води до увеличени приток на охладителна течност до радиатора. В резултат, работната температура на F3 e с 5 градуса по-ниска от тази на F2.
Що се отнася до окачването, F3 e със сериозна преднина. Предницата на F2 не се усеща стабилна при влизане със скорост в завои, в случай, че има неравности, докато при F3 положението е доста по-добро. Информацията която подава задната гума по време на завои при F2 не е толкова добра, както при F3. Но като цяло Хонда не са направили кой знае какви промени в окачването. Задният амортисьор е същият. Гореописаните промени идват от малки промени и ъпдейти по мотора, които Хонда са направили (нови колове даващи възможност за промяна на preload, rebound). В задницата са използвани нови техники за захващане на амортисьора.
Горе долу това е всичко. Като цяло за F2 – F3 може да се каже малко промени, големи плюсове за 600 кубиковия CBR.
Result: F3 бие F2 с малка, но съществена преднина!
През 1999 г. Хонда пускат дългоочаквания заместник на култувия CBR F3. Конкуренцията вече е доста сериозна от страна на Yamaha YZF R6, Kawasaki ZX6R (98) и нетолкова от изоставащия технологично и визуално GSX-R SRAD.
Honda CBR600 F4
Около 187 кг. зареден.
110 конски сили
Honda CBR 600 F3 vs. F4
Спирачките на F3-ката са 2-бутални, а на F4 са 4-бутални, т.е. спирачките на F4 са чувствително по-добри.
F4 завива по-добре и по-бързо от F3. Факт, произтичащ от по-доброто окачване на новата Хонда и по-добрата рамка (Алуминиево Pro Frame шаси за F4).
Като цяло разликата F3 - F4 е чувствителна, особено що се отнася до поведения на мотора върху пътя (окачване, спирачки, рама). Също така на външен вид, F4 седи доста по-модерно. Като мощност, твърди се за малко по-добри средни и ниски на F4 спрямо F3, като цяло разликата в ускорението не е голяма.
Result: F4 един изцяло нов мотор, по-добър във всяко едно отношение!
Honda CBR 600F4 vs. CB600F
Honda CB600F Hornet
96 к.с.
Около 200 кг. зареден
През 2000 г. е заменено 16’ предно колело със 17’, ефекта е повишена стабилност в завой и подобрено спиране. През 2000 г. се появява и CB600FS, който предлага малко по-добра защита от вятъра. През 2003-а се увеличава обема на резервоара от 16 на 17 литра, правят се някои визуални промени. Версията CB600FS се спира от производство, поради непопулярност. През 2006 Хорнет се сдобива с нов фар, ново по-модерно табло и обърната предница. Най-добрия Хорнет от поредицата е този от 2006-а г.
През април 2007 се повява новия Hornet, който замества култувата машина предлагана от 1998 до 2006, с почти никакви промени.
Като цяло моторите от CBR и CB серията са несравними един с друг, тъй като са различен клас мотоциклети. CB серията е силно препоръчителна за първи „сериозен” мотор, тъй като не предразполага към висока скорост (евентуално), поради липсата на спойлери. Обслужването е по-лесно, отново поради липсата на PVC. Изправената стойка спомага усещането за по-лесно управление.
Накратко Honda CBR F4 e по-скъпият мотор и e технологично много по-напред от CB600F. Ако се интересувате от кой е по бърз на 400 м., F4 бие с малка преднина, но всеки който кара по-сериозно пистови мотори знае, че това не е най-важното. Повече за голите мотори, можете да прочетете тук: Градски бойци a.k.a. STREET FIGHTERz от Япония
Honda CBR 600 F4 vs F4i
Допълнителните промени по двигателя включват увеличено натоварване върху пружинатата на клапаните (2 пружини на изпускателен клапан), това позволява повече обороти. Нови бутални пръстени, позволяващи по-малко търкане (фрикция) и увеличен поток на моторното масло. Червената линия на оборотомера е със 700 оборота нагоре, спремо F4, стигайки до 14, 200 об/мин (13, 500 об/мин. За F4). С цел да се подобри ускорението при по-висока скорост е намалено отношението на предвателните числа на 5 и 6 ск., като задния пиньон е получил още 1 зъб (45 за F4), общо 46 зъба. Маслените отвори в разпределителния вал са увеличени с 0.5 мм (до 2.5 мм), като е намалено триенето на буталата, което спомага за охлаждането при по-високи обороти. Налягането на пружините на всмукателните и изпускателните клапани е увеличено, като сега има две клапанни пружини (вътрешна и външна).
Друга разлика е новото LCD табло с дигитален километраж. Също така нова седалка за Sport версиялта, която увеличава височината на позицията с 5 мм., като осигурява повече място за багаж в задната част.
През 2003-та Хонда представя новия модел CBR600RR, който замества модификацията Honda CBR F4i Sport (двойна седалка и липса на централна стойка спрямо обикновения F4i). Хонда продължават да произвеждат F4i до края на 2006 г., като в периода не са правени промени по мотора, освен различни цветови схеми.
Промяната във външния вид F4 до F4i води до по-„спортен” изглед и 3% намаление на въздушното съпротивление. Новите двойни светлини използва 40% по-ярки H7 крушки, сравнено със старите H4. Датчикът за резерва на горивото е от типа „с забавено отчитане”, за да компенсира грешки, произтичащи от наклона на мотоциклета.
През 2004-а черната рамка е заменена от сребриста и оттам нататък само седалка тип „банан” с цел повече комфорт и различаване на F4i oт 600RR.
Result: Малки подобрения, повече маркетинг, единствената придобивка за F4i е инжекциона, който спестява досадното поддържане на мотор с карбуратори. PGM-FI е далеч от лигата на инжекционите в моторите след 2005 г.
Honda katom zialo e dobra marka,az ot skoro karam Honda cbr 600f2 i sam dovolen.
ОтговорИзтриванеbravo baze postaral si se super ot tuk nau4ih dosta ne6ta blagodarq ti
ОтговорИзтриванеРадвам се, че е е било полезно някому :)
ОтговорИзтриванеТука някъде пишеше за приоми на карането ако някой ги знае къде са моля да ме светне
ОтговорИзтриванеmoga li da sloja trak6an kontrol na f2
ОтговорИзтриванеМного полезна информация и добри сравнения
ОтговорИзтриване