Култувата Honda CBR900RR се появява на бял свят през 1992 г. за да преобърне представите на публиката, какво означава пистов мотор. През 1994 г. се извършва фейслифт и се добавя популярното лого “RR”, километражът се заменя с електронен (не с жило) и се извършват малки промени по скоростната кутия. Спекулациите за значението на абревиатурата са много, като най-популярното тълкувание е “Race Replica или Race Ready”. През 1996 г. се появява 918.5 кубиковата версия на двигателя, което увеличава мощността от 122 к.с. на 126 к.с. Теглото се намалява с два килограма, за да достигне 183 кг. През 1998 г. се извършват последните промени по модела: нови пластмаси, увеличение на мощността до 128 к.с. и намаляване на теглото до 180 кг, радиаторът е заменен с по-голям и закръглен, което понижава работната температура! През 2000 г. CBR900RR Fireblade е заменен от известният с абревиатурата си 929.
Моделът, който промени разбирането за спортни мотоциклети – Honda CBR900RR Fireblade. Причината за успеха на машината не беше в това, че е по-мощен от конкурентите си (защото не беше), а това, че бе по-лек. Конкуренцията нямаше мотор в този клас, който да тежи под 200 кг. 185-те килограма на Хондата му дадоха предимството, от което се нуждаше, за да стане №1. Оттук нататък правенето на все по-леки мотоциклети залегна дълбоко в разбиранията на японския производител.
Първоначално моторът стартира с 893 кубиков агрегат, който през 1996 г. получава ъпгрейд, достигайки 918 куб. см. Редовият 16 клапанов двигател е с водно охлаждане и се характеризира с мощност в целия диапазон на оборотите.
Моето впечатление, е че този мотор не обича високите обороти, така както модерните 1000 кубикови пистови мотоциклети. Той се чувства отлично в ниски и средни обороти, като при леко навиване на ръчката на газта, моторът се изстрелва напред. Това е и една от причините да е предпочитан модел за „стънт”. Освен, че има достатъчно запаси от въртящ момент в ниски обороти, двигателят на Хонда е изключително надежден и лесен за поддръжка, срещат се добре поддържани екземпляри с навъртяни над 150 000 км.
Проблем на Хондата е 16’ предната гума. Тя кара мотора да завива опасно бързо, което не е добре, особено при висока скорост. Чувството при карането на този мотоциклет е все едно, че е твърде къс и най-лекото движение на кормилото се отразява чувствително и на задницата. Хубавото е, че при желание оригиналната джанта може да се замени със 17’ от Honda VFR750F-V. Спирачките са прилични, но се иска да са поддържани добре. Окачването и отпред и отзад е регулируемо (preload, rebound, compression)
CBR900RR на старо:
Плюсове:
* Изключително здрав
* Изглежда добре
* Лек и лесен за каране, сравнено с други 1000-ки
* Удобна стойка
* Максимална скорост 260 км/ч.
Минуси:
* Ниска максимална скорост
* Поставен на линията не е по-бърз от новите 600 куб. мотори
* Създава впечатление за нестабилност
* Не много добри спирачки
* Унищожени скорости (главен виновник задните гуми)
* Проблеми с охлаждането
* 16' предна гума
понеделник, 15 март 2010 г.
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Този коментар бе премахнат от администратор на блога.
ОтговорИзтриване