За да бъдеш бърз на определено място трябва да познаваш трасето, трябва да знаеш кога връщаш газта преди завой, как спираш, колко точно спираш, къде влизаш в завоя, с каква скорост и тн. Всичко това трябва да е превърнато в мускулна памет и да не му се отделя внимание. Това се постига като се използват т.нар. "маркери".
Грешка, която правят леко напредналите е да дават газ на правата без да знаят точно колко газ могат да дадат и като дойде време за спиране да преспират, след което да наваксват с подаване на повече от необходимата газ, вътре в завоя. Това им дава субективно усещане за висока скорост, НО този тип каране всъщност означава лоши времена и бързо-износени гуми. Добри времена се постигат с постоянство в карането, а не с агресия.
Агресивното каране често е и рецепта за падане. Грешките се натрупват една след друга, времето не стига за обработка на сигналите: да спирам ли, да завивам ли, да изпреваря ли, да не изпреваря ли?! Грешките които допускаме когато сме бавни, стават непоправими с увеличаване на скоростта, защото нямаме време да ги коригираме - всичко се случва бързо. Времето за вземане на решения намалява експоненциално на увеличаването на скоростта и резултата е лоши времена или в най-лошия случай падане.
Ето защо "бързите" винаги ползват маркери. Те са разучили пистата, знаят с конкретната машина кога трябва да започнат ускоряват, когат да спират, къде да влезнат в завоя.
Без маркери можете да получите адреналин, можете да си мислите че карате бързо, но не е възможно да сте бързи консистентно. Използването на маркери освобождава вниманието и дава възможност то да се насочи към други дейности. По-добре е да имате грешни маркери, отколкото никакви маркери.
Грешка, която правят леко напредналите е да дават газ на правата без да знаят точно колко газ могат да дадат и като дойде време за спиране да преспират, след което да наваксват с подаване на повече от необходимата газ, вътре в завоя. Това им дава субективно усещане за висока скорост, НО този тип каране всъщност означава лоши времена и бързо-износени гуми. Добри времена се постигат с постоянство в карането, а не с агресия.
Агресивното каране често е и рецепта за падане. Грешките се натрупват една след друга, времето не стига за обработка на сигналите: да спирам ли, да завивам ли, да изпреваря ли, да не изпреваря ли?! Грешките които допускаме когато сме бавни, стават непоправими с увеличаване на скоростта, защото нямаме време да ги коригираме - всичко се случва бързо. Времето за вземане на решения намалява експоненциално на увеличаването на скоростта и резултата е лоши времена или в най-лошия случай падане.
Ето защо "бързите" винаги ползват маркери. Те са разучили пистата, знаят с конкретната машина кога трябва да започнат ускоряват, когат да спират, къде да влезнат в завоя.
Без маркери можете да получите адреналин, можете да си мислите че карате бързо, но не е възможно да сте бързи консистентно. Използването на маркери освобождава вниманието и дава възможност то да се насочи към други дейности. По-добре е да имате грешни маркери, отколкото никакви маркери.
Ползвайте маркери, това е единствения начин да бъдете по-бързи.
Източник: Twist of the Wrist
Няма коментари:
Публикуване на коментар