Това е линията, която позволява газта да бъде ползвана по такъв начин, че
окачването да работи в своя най-подходящ диапазон. Няма универсална идеална
линия.
Завой с двоен апекс и завой с намаляващ радиус
И в двата случая контрола над газта е техниката, която ще ви позволи да ги вземете така както трябва. Както знаете от статията за контрола върху газта, веднъж отворена, газта не се затваря, но завоите с двоен апекс са единствените, където е разрешено да върнете газта в средата между 2-та апекса.
И в двата случая контрола над газта е техниката, която ще ви позволи да ги вземете така както трябва. Както знаете от статията за контрола върху газта, веднъж отворена, газта не се затваря, но завоите с двоен апекс са единствените, където е разрешено да върнете газта в средата между 2-та апекса.
Повечето мотористи смятат, че отварянето на газта в завоя ще доведе до
ускорение. Това, обаче, не е вярно. Инерционните сили в завоя играят ролята на
спирачка и не позволяват на мотора да увеличава своята скорост, дори при леко
отворена газ (говорим за отваряне 5% на газта, а не навиване на газта, което ще доведе до падане).
Абсолютно задължително условие за „държане“ на линията е контрола над
газта. Затваряне на газта ще прехвърли тежест към предницата на мотора и това
веднага ще наложи промяна на вашата идеална линия.
Вашата линия трябва да е предвидима и логична. Още с влизане в завоя, вие
трябва да знаете къде ще излезете.
Интересен факт: при накланяне на мотора, вие се движите по част от гумата,
която има по-малък диаметър. Това автоматично променя т.нар. гиъринг (размера
на пиньоните) и добавя обороти. Т.е. ако влизате в бърз завой на края на оборотите, то това ще наложи вдигане на предавка в завоя, което не е добра практика, освен ако не говорим за много бърз и плавен завой.
Коя линия?
На 1000 кубиков мотор можете да си позволите да жертвате скорост в завоя
срещу по-ранно ускорение. На 600 и по-малък мотор НЕ. Така че изберете линия,
която да отговаря на вашата машина.
Внимание!
Грешка на новаците е фиксация в определена цел (таргет фиксация). Тази грешка трябва да бъде преодоляна. За целта най-доброто упражнение е да сложите реални или да измислите виртуални маркери в завоя, които да търсите и да гледате. Правилото, което трябва да ви ръководи, че погледът трябва да е вътре в завоя и да гледа към неговия изход.
Правилният подход трябва да е: поглед към маркера за влизане в завоя и след него поглед къде трябва да излезете, след което поглед само навътре в завоя, по неговата посока.
Източник: Twist of the WristВнимание!
Грешка на новаците е фиксация в определена цел (таргет фиксация). Тази грешка трябва да бъде преодоляна. За целта най-доброто упражнение е да сложите реални или да измислите виртуални маркери в завоя, които да търсите и да гледате. Правилото, което трябва да ви ръководи, че погледът трябва да е вътре в завоя и да гледа към неговия изход.
Правилният подход трябва да е: поглед към маркера за влизане в завоя и след него поглед къде трябва да излезете, след което поглед само навътре в завоя, по неговата посока.
Няма коментари:
Публикуване на коментар