599 куб. см. редови 4-цилиндъра
109 к.с. при 14.300 об/мин.
59 Nm при 11.500 об/мин.
Тегло 161 кг.
Резервоар 17,5 л.
0-100 3.56 сек
0-160 7.13 сек
¼ миля 11.46 сек
Предно окачване: 43 мм. напълно регулируеми амортисьори twin-speed (dual speed compression adjustment), тип „обърната предница“
Задно окачване: Моно-амортисьор twin speed, напълно регулируем
Предни спирачки: 4-бутални, 310 мм диск
Задна спирачка: 1-бутална, 220 мм диск
[Заслужава ли си обаче покупката на
обновената версия от 2006 г.?]
Това, което отличава R6 от конкурентите в клас 600, са по-спортните настройки на окачването и високо-оборотния двигател. Закупуването
на този мотоциклет има смисъл ако карането Ви е по-често на пистата, отколкото
на пътя. Окачването е твърдо, двигателят обича високите обороти – макс. 16,200 об/мин,
позицията на седене е агресивна и неудобна за дълги преходи. Слюдата е малка и
не предлага особена защита от вятъра.
Регулируемото окачване на R6-цата идва с възможност за регулиране на скороста на
компресиране в две посоки (twin-speed). Това позволява да се
постигне почти перфектен баланс. Истината е, че извън пистата едва ли ще имате
полза от тази настройка.
Новият YCC-T чип
на Ямаха поема задачата да контролира подаването на гориво. Системата разполага
със собствено ECU,
което прави изчисления всяка 1/1000 от секундата. Както знаем, високооборотните
600 cc
двигатели страдат от слаб въртящ момент в средни обороти. На теория YCC-T чипът би
трябвало да постига перфектната комбинация от поемане на въздух и подаване на
гориво, за да осигури добър въртящ момент в средни обороти. На практика, обаче,
R6 страда от липса на
достатъчно мощ, когато стрелката е под 10 000 об/мин.
Още една подсказка за пистовите намерения на R6, e начинът по
който Ямаха са реализирали свалянето на табелата с номера, огледалата и
мигачите – quick release!
Добавен е и хронометър за измерване на време на обиколка.
[YZF-R6 е брилянтен на пистата!]
Дори
по модерните стандарти R6
2007 е страшно бърз. Оборудван с висококачествени гуми, на
писта, обратната информация, която подава шасито на R6 е феноменална и ще Ви позволи да го
карате на предела. Това е един мотор, който без да правите подобрения можете да
„цедите“ на пистата и да подобрявате времена на приятелите си с еквивалентни
мотоциклети, но на други производители.
Именно заради пистовия си потенциал, при покупка на R6 на старо трябва да се
внимава. Мотор, на който спойлерите изглеждат чисто нови, километрите са малко,
но останалата част е захабена, най-вероятно е каран на писта. Внимавайте за
липсващи/подменени болтчета и други следи от пистова експлоатация (свински опашки). Имайте
предвид, че поради високооборотния си характер, някои бройки са с „гръмнали
двигатели“ и съответно с основен ремонти, въпреки малкото изминати километри,
според данните на километража.
[Съветваме Ви, ако не планирате повече писта и по-малко пътно
каране, по-добре да се насочите към някой конкурентен модел] , като например:
Kawasaki ZX6-R 2007 – може би най-добре
балансирания 600 куб. см. мотор, от гледна точка употреба на пътища-писта. Качеството
на изработка е добро, а цената е по-ниска спрямо конкуренцията.
Honda CBR600RR 2007 – най-добрия двигател
в класа: мощен и здрав. Разчораващо е качеството на изработка на детайлите.
Хонда са винаги били пример в добрата изработка и 600RR не е на нивото, на което сме свикнали
да бъдат машините на японския концерн.
Въпреки това, ако R6 е вашия избор и не ви притесняват твърдото окачване и относително слабия в средни обороти двигател, то тогава се пригответе да извадите минимум 6500-7000 лв. За съжаление в България изборът не е голям и ние Ви съветваме да разгледате чуждите сайтове. За добре поддържан мотоциклет се пригответе да се разделите с поне 8000 лв.
Няма коментари:
Публикуване на коментар